Március felé közeledve egyre inkább érezzük a zsigereinkben, hogy közeledik a tavasz, az ébredő természet feltölt energiával. Mégis, ezekben a kora tavaszi napokban sokan bágyadtak, aluszékonyak, fejfájásról, szédülésről, ingerlékenységről panaszkodnak. A közeledő kikelet ellenére nyoma sincs a megújuló vállalkozó kedvnek, állandóan fáradtnak, gyengének és lelassultnak érezhetjük magunkat – egyszóval erőt vesz rajtunk a tavaszi fáradtság. Érthető, hiszen tél végére teljesen kimerülünk, felborul a szervezetünk természetes egyensúlya.

Íme néhány természetes tipp, amelyek lelkedre és az energiaszintedre is jótékony hatással lesznek.

  1. Tudatos és kiegyensúlyozott táplálkozás: változatos, és kalóriában szegényebb, vitaminokban és nyomelemekben gazdag étrend és elegendő folyadékfogyasztással már nagyon sokat tehetünk egészségünkért. Válaszd a magas vitamin- és ásványi anyag tartalmú idényzöldségeket! Egyél sok káposztát, fejes salátát, újhagymát, medvehagymát, retket, répát, spenótot. Élvezd a tavasz friss ízeit!
  2. Többször, kevesebbet: napi többszöri, kisebb mennyiségű étkezés, így a szervezet energiaellátása egyenletes lesz, és a táplálék feldolgozása is kevesebb megterhelést jelent számára.
  3. Sok folyadék
    Vegyünk magunkhoz a megszokottnál még több folyadékot: a sok folyadék segíti a tavaszi méregtelnítést is és a salakanyagok eltávolítását. A téli hónapokban jelentős mennyiségű hulladékanyag halmozódik fel a szervezetben, és ennek eltávolításához több folyadékra van szükség. Tanácsos naponta legalább 1,5-2 liternyit inni, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé formájában.
  4. Méregtelenítés gyógyteával: csalán, a borsmenta, a bodza, a gyermekláncfű és a nyírfalevél mind-mind remek választás ahhoz, hogy segítség emésztőrendszerünk méregtelenítését, amelyre sokunknak szüksége lehet a téli lakomák után. J Készíts belőlük keveréket, és fogyassz el egy bögrével éhgyomorra: garantáltan lendületesebb leszel egész nap!
  5. Minél több időt töltsünk a szabadban és természetes fényben:  napi 1-2 óra szabadban töltött idő a sokaknál fellépő, „téli depresszió” tüneteit is képes teljesen megszűntetni.
  6. Elegendő alvás: keresd meg azt az alvásmennyiséget, amivel frissen ébredsz. Ez személyenként és életkoronként változó, de átlagosan napi 7-8 óra alvás szükséges ahhoz, hogy kipihend magad és egész napra feltöltődj energiával.
  7. Sportolj rendszeresen
    Sétáljunk, kocogjunk, fussunk, kerékpározzunk, ki-ki kedve, kora és vérmérséklete szerint. A rendszeres testmozgás nem csupán keringésünket, izmainkat, csontjainkat, immunrendszerünket erősíti, hanem a stresszválaszban részt vevő anyagok (noradrenalin, szerotonin) termelését is növeli. A testedzés során opiátok (endorfin) is felszabadulnak, melyek jó közérzetet biztosítanak. Biztosan Ti is tapasztaltátok már, amit a legújabb kutatások is igazoltak: a mozgás segít, ha fáradtnak, kimerültnek érezzük magunkat. Ráadásul segít, hogy este könnyebben álomba merüljünk, és másnapra jobban kipihenjük magunkat.
  8. Relaxálj és töltődj fel
    A sötét, négy fal közt töltött napok után nem csak a táplálkozásunk, hanem a hangulatunk is egyensúly-vesztett állapotba került, ezért gondoskodjunk róla, hogy minden nap csináljunk valami olyat, amely feltölti testünket és lelkünket is!. Szánjunk több időt kedvenc hobbinkra. Olvassunk könyveket, hallgassunk zenét, – a művészet befogadása lélekgyógyító. Munka vagy tanulás után menj el szaunázni vagy egy masszázsra, néha ülj ki a parkba csodálni a napsütést, miközben lecsendesíted az elméd és kiűzöd a cikázó gondolatokat. Meglátod, a testednek és a lelkednek pont erre van ilyenkor szüksége.
  9. Üdítő illatok
    Az illóolajok jó közérzetet biztosítanak, és üdítően hatnak. Jobb hangulatunk elérésében segítségedre lehetnek természetes alapanyagokból készült, prémium minőségű natúrkozmetikumaink. Tégy egy próbát, nem fogsz csalódni. 🙂
  10. Próbáld ki a jógát: a jóga fizikai síkon is számtalan jótékony hatással lesz testedre: segít a méregtelenítésben, serkenti a keringést, és a zsigeri zsírszövetek ellen is felveszi a harcot és állóképességedet is jelentősen javítja. De a legfontosabb jótékony hatása az, hogy segít a mentális és az érzelmi „jóllétünk” visszaállításában. Saját tapasztalataink is ezt igazolják. J
    Ha még sosem jógáztál és jól jönne néhány hasznos tudnivaló és gyakorlati tanács ezen a linken sok hasznos tippet találsz, olvass tovább…
    Ha igényes helyet és jó hangulatú órákat keresel, nézz körül a NemcsakJóga Mozgásstúdió oldalán, ahol minden eszköz (matracok, téglák, hevederek, stb.) és feltétel biztosított ahhoz, hogy elkezdj jógázni. Ha pedig kényelmes jógaruhát keresel nézz körül webáruházunkban, ahol prémium minőségű, szebbnél szebb technikai anyagból és biopamutból készült jógaruhákat és egyéb kiegészítőket is találsz.

Töltődjünk fel együtt a tavaszra! 🙂